Polityka prywatności
I N F O R M A C J A D L A P A C J E N T Ó W
Informuje się że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
OŚRODEK LECZENIA KOMPLEKSOWEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w OSTROWIE WIELKOPOLSKIM przy ul. WROCŁAWSKIEJ 81, zwany dalej Administratorem;
Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych:
- nazwisko i imię,
- data urodzenia,
- numer PESEL,
- adres zamieszkania i adres do korespondencji,
- nr telefonu,
- rozpoznanie, jednostki chorobowe,
- zastosowane procedury medyczne,
- wykonane badania diagnostyczne w tym wyniki tych badań,
- ordynacja leków,
- wydane skierowania oraz zlecenia (w celu dalszego leczenia, na zabiegi fizjoterapeutyczne, do leczenia uzdrowiskowego, zlecenie na zaopatrzenie wwyroby medyczne),
- wydane zaświadczenia o czasowej niezdolności do pracy.
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych: kontakt e-mail: iodo@olkzoz.pl
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji świadczeń zdrowotnych tj. działań służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikające z procesu leczenia. Świadczenia zdrowotne obejmują:
- zapewnienie opieki zdrowotnej, diagnozowanie oraz leczenie,
- realizacji zadań służby medycyny pracy obejmujące działania służące ocenie zdolności pracownika do pracy,
- profilaktykę zdrowotną,
- zapewnienie zabezpieczenia społecznego do którego zalicza się wystawianie zaświadczeń lekarskich.
3. Przetwarzane dane osobowe udostępniane będą:
- Narodowemu Funduszowi Zdrowia - Wielkopolski Oddział Wojewódzki w Poznaniu,
- Zakładowi Ubezpieczeń Społeznych.
4. podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - art. 9 ust. 2 lit. h,
- ustawa o działalności leczniczej z dnia 15.04.2011 roku,
- ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 06.11.2008 roku,
- ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych z dnia 27.08.2004 roku,
- ustawa o służbie medycyny pracy z dnia 27.06.1997 roku,
- ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa z dnia 25.06.1995 roku.
5. podanie danych jest niezbędne do realizacji świadczeń zdrowotnych, w przypadku niepodania danych niemożliwa jest ich realizacja,
6. posiada Pani/Pan prawo do:
- żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego
- Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych 00-193 Warszawa ul. Stawki 2
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
7. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej,
9. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez następujące okresy:
- podstawowy okres przechowywania dokumentacji medycznej to 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
- w przypadku zgonu Pacjenta spowodowanego zatruciem lub uszkodzeniem ciała dokumentacja przechowywana jest przez okres 30 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
- skierowania na badania lub zlecenia lekarza przechowuje się przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia,
- zdjęcia rentgenowskie przechowywane poza dokumentacją medyczną pacjenta przechowuje się przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie,
- cała dokumentacja medyczna dziecka wytworzona w okresie do ukończenia przez nie drugiego roku życia podlega przechowaniu przez 22 lata,
- dokumentacja medycna z zakresu medycyny pracy przechowywana jest przez okres 20 lat , licząc od końca roku kalendarzowego, w którym w którym dokonano ostatniego wpisu, a w przypadku pracowników zawodowo narażonych na czynniki rakotwórcze, mutagenne oraz biologiczne 3 lub 4 grupy zagrożenia, które mogą być przyczyną choroby, o jakiej mowa w rozporządzeniu MZ z dnia 22 kwietnia 2005 roku w sprawie szkodliwych czynników biologicznych dla zdrowia w środowisku pracy oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki - przez okres 40 lat po ustaniu narażenia.
ZARZĄD
Ośrodka Leczenia Kompleksowego Sp. z o.o.